Михайлу подзвонив в неділю вдень чоловік і представився співробітником «Ощадбанку». Він сказав, що банківська карта Михайла заблокована, і для розблокування йому доведеться їхати до Києва. Але тут же запропонували допомогти, запитавши, скільки грошей у нього на карті.
Довірлива людина назвав суми і на пенсійній, і на зарплатній карті. У цей момент розмова почула дружина, і коли Михайло зібрався називати чотири останніх цифри зарплатної картки, забрала у нього телефон. Вона сказала, що в понеділок чоловік піде у відділення «Ощадбанку» і з усім розбереться. У відповідь вона почула нецензурну лайку і перервала дзвінок.
Марії подзвонили, коли вона була у відрядженні за кордоном. Їй сказали, що її банківська карта заблокована через велику кількiсть транзакцій. І запропонували допомогти розблокувати в телефонному режимі.
У дівчини є карти кількох банків, і вона запитала, з якого ж банку їй дзвонять. Їй відповіли, що з Національного банку України, у якого багато банків. Марія зрозуміла, хто це дзвонить, і більше розмовляти не стала.
А Тетяні дівчина по телефону запропонувала без черги замінити карту ПриватБанку . Знаючи, що дія карт автоматично продовжили до кінця війни, жінка зрозуміла, що це шахраї. Але знаючи, як надійно працює система захисту даних клієнтів банку, заради інтересу все ж вирішила вислухати.
Дівчина їй запропонувала назвати чотири останніх цифри своєї карти. І пояснила, що карту їй замінять без особистої присутності, а забере вона її в відділенні банку у охоронця, який і винесе їй карту без черги. Розрахунок шахраїв простий: за період війни у багатьох константіновцев закінчилося дію карт. До того ж, у місті тільки одне відділення, і там завжди велика черга.
Експерт з кібербезпеки Юрій Шарлай в коментарі виданню GSMinfo розповів, що Україні шахраї придумали нову схему для заволодіння чужими грошима. Тепер вони націлилися на абонентів Київстар і Vodafone, щоб отримати їх особисті дані.
Схема полягає в тому, що жертві надходить дзвінок. Людина представляється співробітником мобільного оператора. Він повідомляє, що термін дії SIM-карти жертви закінчився. Для того, щоб його продовжити, потрібно озвучити код з СМС-повідомлення.
Далі шахраї здійснюють переадресацію дзвінків і SMS на інший номер. Після цього вони можуть використовувати отримані дані для доступу до онлайн-банку жертви, електронній пошті, соціальним мережам, месенджерам, а також порталу державних послуг.
Однак в Кривому Розі кіберполіція за сприяння служби безпеки ПриватБанку затримала членів групи шахраїв. Вони крали гроші з рахунків українців, підробляючи мобільні SIM-карти. Про це повідомляє прес-служба державного банку.
Так, служба безпеки Привату, перевіряючи факти несанкціонованого доступу до рахунків клієнтів банку, вийшла на групу жителів Кривого Рогу. Шахраї перевипускали SIM-карти українців, а маючи мобільні номери клієнтів, отримували доступ до банківських рахунків.
Встановивши дані факти, ПриватБанк звернувся до Управління протидії кіберзлочинів в Дніпропетровській області. Фінустанова подало заяву про злочини, передбачені статтями 190 (шахрайство, вчинене у великих розмірах або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки).
А також - 361 (несанкціоноване втручання в роботу інформаційних ( електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем) і 185 (таємне викрадення чужого майна) КК України.