З 1 серпня українцям потрібно буде вказувати свій номер телефону, зокрема, при внесенні готівки для переказу коштів через платіжні пристрої. Ухвалив такі зміни Національний банк України.
Як пояснили в НБУ, такі зміни не лише допоможуть удосконалити платіжні послуги, а й посилити вимоги до компаній, які надають платіжні послуги або комерційних агентів, які займаються прийомом готівки через платіжні системи.
Це означає, що компанії, що надають платіжні послуги, будуть зобов'язані зберігати такі категорії даних про внесення готівки, наприклад через Приват 24 або платіжні термінали:
- код авторизації або будь-який інший, що ідентифікує операцію у платіжній системі;
- номер мобільного номера платника;
- дату та час операції платника, а також надання одноразового пароля за допомогою телефонного дзвінка на телефон;
- інформацію, що підтверджує факт перевірки надання послуги компанією, яка надає платіжні послуги, що мобільний номер належить йому.
Платник у рамках процесу внесення готівки до терміналу повинен на екрані ввести номер телефону та підтвердити його за допомогою одноразового пароля або пароля, переданого під час телефонного дзвінка.
При цьому не діятимуть ці правила якщо робити:
- внесення плати до держбюджету, наприклад, при сплаті податків, штрафів, адмінпослуг, зборів тощо;
- оплату комунальних послуг, квартплати, внесення коштів за стаціонарний телефонний зв'язок, телебачення, Інтернет, охорону;
- оплаті квитків на залізничні, у тому числі і приміські перевезення;
- оплату проїзду у міському та приміському транспорті включно з електронним квитком;
- оплату маршрутних пасажирських перевезень;
- поповнення проїзних карток у транспорті.