Робота в правовому полі малих виробників міцних крафтових напоїв — це до 1 000 нових робочих місць і мінімум €5 000 000 інвестицій у обладнання, будівництво та сировину, вважають в Асоціації крафтових дистилерів України, пише thepage.ua.
Також за підрахунками Асоціації за 1 рік узаконені виробники можуть вийти на такі показники:
Кількість вироблених пляшок (0,5 л) — 2 520 000 шт.
Валова виручка — 1 008 000 000 грн
ПДВ — 168 000 000 грн
Акциз — 67 190 000 грн
Податок на прибуток (20%) — 36 290 000 грн
Саме тому Асоціація останні три роки активно відстоювала право крафтовиків на легальну роботу. Про важливість узаконення діяльності малих виробників ішлося під час прес-конференції, що відбулася в Києві в день набуття чинності Закону № 3193-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо спрощення умов виробництва дистилятів суб’єктами малого підприємництва».
Новий закон спрощує життя крафтярам
Важливою подією експерти називають введення в дію закону про географічні назви спиртних напоїв, оскільки він розмежував поняття «спиртний напій» і «спиртовий дистилят». А ще дав можливість визначити 44 категорії спиртних напоїв відповідно до європейського законодавства та створити єдині принципи отримання ліцензій, реєстрації місць зберігання, звітності, поводження з відходами тощо.
Законодавчі нововведення дозволяють крафтовому виробнику спиртового дистиляту не проходити складну атестацію, щоб отримати ліцензію. Малим виробникам потрібно тільки підготувати декларації відповідності матеріально-технічної бази та надати документи до Держпродспоживслужби.
Перспективи українського крафту
Також Верховна Рада і Кабінет міністрів вишукують фінансові стимули для розвитку переробки в Україні та створення продуктів із доданою вартістю. Власне, такий потенціал є у крафтового виробництва дистилятів, і щоб правильно та швидко його реалізувати, Асоціація крафтових дистилерів України надає низку послуг:
- допомога в організації ліцензійного виробництва;
- юридична підтримка та супровід;
- дегустаційні конкурси, рейтинги;
- форум, виставки, конференції;
- маркетинг, консалтинг, реклама;
- дослідження та аналіз ринку;
- лобіювання законодавчих ініціатив;
- освітня платформа;
- міжнародні діяльність.
У найближчих планах Асоціації — класифікувати розміри винокурні за продажем готової продукції:
- нано (до 1 000 дал. продажів на рік),
- мікро (до 1 000 - 5 000 дал. продажів на рік),
- макро (до 5 000 - 10 000 дал. продажів на рік).
У Асоціації впевнені – саме маленькі дистилерії є справжніми творчими лабораторіями по відродженню автентичних рецептів та створенню нових українських брендів.