З 29 січня внутрішньо переміщені особи (ВПО) зможуть подавати документи на отримання нової державної підтримки — субсидії на оренду житла. Цей інструмент, розроблений Міністерством соціальної політики, спрямований на допомогу громадянам, які не мають змоги самостійно оплачувати оренду.
Субсидія надаватиметься сім'ям, які її найбільше потребують, за аналогією з житловою субсидією. Вона враховує як фінансове становище заявників, так і різницю вартості оренди в різних регіонах країни.
Хто має право на субсидію
Субсидія призначена для ВПО, які:
— виїхали з окупованих територій чи зон бойових дій, не мають власного житла у безпечних регіонах, а їхнє житло зруйноване чи непридатне для проживання;
— планують орендувати індивідуальне житло, але зазнають фінансових труднощів;
— вже орендують житло та витрачають на це значну частину своїх доходів.
Які умови потрібно виконати
Субсидія надається, якщо:
— орендар та орендодавець не є родичами;
— орендар не отримує від держави виплат на проживання ВПО;
— орендодавець не отримує компенсацію за це житло за програмою «Прихисток».
Важливо: ВПО можуть одночасно отримувати субсидію на оренду житла та на оплату житлово-комунальних послуг.
Міністр соціальної політики Оксана Жолнович зазначила, що цей інструмент не лише знижує фінансове навантаження, а й надає юридичний захист обом сторонам — орендарям та орендодавцям. Договір оренди захищає від необґрунтованого підвищення вартості чи виселення, а також гарантує орендодавцю оплату житла та комунальних послуг.
Як можна буде оформити субсидію на оренду?
— офлайн – у найближчому сервісному центрі ПФУ або центрі надання адміністративних послуг
— онлайн – через портал електронних послуг ПФУ або мобільний додаток (з використанням електронного підпису, він має бути і у власника житла, і у ВПО)
Які документи будуть потрібні
— договір найму ( за встановленою формою);
— заява ( за встановленою формою);
— при необхідності копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують якісь особливі обставини.
Документи подаються особисто власником житла та внутрішньо переміщеною особою. Але якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подання документів на веб-порталі електронних послуг або мобільним додатком ПФУ (використовуючи електронний підпис).
Крім того, підписати заяву та договір найму від імені власника житла може його законний представник на підставі довіреності.