Внесені в антитютюнове законодавство зміни відповідають Рамковій конвенції ВООЗ, які передбачають обмеження застосування маркетингових технологій для підвищення привабливості тютюнових виробів, Стимулювання продажів і створення ілюзії меншого збитку від них.
З 11 липня в Україні починають діяти такі зміни:
- заборона реклами і стимулювання продажів тютюнових виробів, електронних сигарет і рідин до них;
- заборона куріння з використанням пристроїв для нагріву у всіх громадських місцях і приміщеннях за аналогією з курінням звичайних сигарет;
- заборона виробництва (крім експорту), оптової та роздрібної торгівлі та імпорту для реалізації в Україні сигарет, що містять смако-ароматичні добавки.
Заборона на продаж стосуватиметься:
- тютюнових виробів і рідин для електронних сигарет з псевдокорисними (вітамінами) і енергетичними (кофеїном, тауріном) добавками. Також з добавками, що роблять викиди кольоровими і полегшують вдихання диму або засвоєння;
- сигарет, тютюну для самокруток і е-сигарет зі смако-ароматичними добавками. Також такі добавки будуть заборонені в будь-яких компонентах виробів;
- якщо фільтр, папір або капсула в тютюнових виробах дозволяють змінювати запах або смак;
- рідин до електронних сигарет з об'ємом контейнерів понад 10 мл, а також якщо вміст нікотину перевищує 20 мг в 1 мл.
Порушення закону про продаж передбачає штраф у розмірі 20 тисяч гривень, а за повторне порушення протягом року - 50 тисяч грн.
Окрім реклами, зміни забороняють спонсорство тютюнових виробів та електронних цигарок. Зокрема, йдеться про спонсорство телепередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм чи окремих осіб з використанням торговельних марок таких виробів.
Коментарі