Як зрозуміти чи працює SMM і що для цього потрібно вимірювати?
Оцінювати результати своєї діяльності SMM спеціалістам можна і потрібно. Як інакше зрозуміти, чи ефективні проведені заходи із залучення аудиторії, чи цікавий контент читачам? Для цього використовуються KPI — індикатори, за допомогою яких порівнюються фактичні показники із плановими, нормативними.
Систему KPI кожен SMM спеціаліст зазвичай розробляє собі самостійно, відповідно до цілей та специфіки діяльності. Для цього потрібно добре розбиратися у маркетингу та питаннях цільового впливу на свою аудиторію. Розібратися у цих питаннях в подробицях допоможуть курси по таргетингу, які пропонує академія інтернет-маркетингу Webpromoexperts.
Обираємо КРІ
SMM-задачі пов'язані із такими параметрами, як трафік, контент та комунікації. Всі відвідувачі сайту формують трафік, при цьому завдання спеціаліста — зробити так, щоб вони залишили хоча б ліди. Для цього варто відстежувати трафік за такими показниками:
- Трафік переходу на сайт із соцмереж — ключовий параметр, що презентує поширення інформації про бренд та ефективність рекламної кампанії у соцмережах.
- Кліки (CTR) — відсоток аудиторії, що скористалася закликом до дії у публікації (перейшли на сайт, проглянули далі, замовили).
- Лідогенерація — створення користувачем «теплого» контакту для подальшої співпраці.
- CPC / CPS — вартість генерації лідів та оформлення продажів у соціальних мережах.
Контент — основа, що приваблює користувачів, тому важливо відстежувати ефективність кожної публікації, звернення, планувати графік оновлення та тематику. Якість контенту можна оцінювати за такими індикаторами:
- Приріст підписників — показова метрика, що характеризує актуальність контенту. Але цей КРІ варто оцінювати лише у контексті з іншими.
- Відписка — нормальне явище, якщо не набуває рис тенденції. Показник змушує переосмислити якість та регулярність публікації контенту. Причина відписок може полягати у способі подачі інформації, складності її сприйняття, нестабільності дописів, ігноруванні побажань аудиторії.
- Частка цільової аудиторії в загальній кількості підписок — безліч підписників не принесуть користі, якщо серед них мало безпосередніх користувачів продукції бренду.
- Охоплення — статистика регулярного відвідування сайту, взаємодії із дописами.
- Перегляд окремих публікацій — визначає ефективність формату та тематики, що добре сприймається користувачами.
- Середня кількість поширень — розповсюдження публікації свідчить про її актуальність, авторитетність та впізнаваність. Що більше таких дописів, тим активніше залучається нова аудиторія.
За допомогою комунікації користувачі знаходять сайт, уточнюють параметри товару/послуги, діляться враженнями від користування. Необхідно перевіряти зручність сайту та ефективність його використання за такими показниками:
- Середня кількість коментарів — активний спосіб реагування на публікацію підкреслює зацікавленість аудиторії.
- Зростання активного ядра — зростання частки активних підписників, що регулярно комунікують шляхом коментування, поширення.
- Якість комунікації — ступінь задоволення клієнтів від спілкування із менеджерами компанії при консультуванні чи оформленні замовлення.
Система КРІ — це “дорожня карта” SMM-спеціаліста. Завдяки їм зручно відстежувати ефективність проведених заходів та планувати майбутні.