Гнучкі моделі бухгалтерського обслуговування: як поєднувати ефективність і комфорт | ZI.ua
Акция закончилась

Гнучкі моделі бухгалтерського обслуговування: як поєднувати ефективність і комфорт

1 июля 2025, 17:06

Гнучкі моделі бухгалтерського обслуговування: як поєднувати ефективність і комфорт

Сучасні інформаційні технології змінюють всі сфери життєдіяльності людини – від освіти та науки до виробництва і оборони. Не є виключенням бухгалтерський облік, ведення якого сьогодні можна суттєво спростити та оптимізувати завдяки впровадженню різних інструментів і рішень.

Кожен підприємець в Україні після реєстрації ФОП повинен вести бухоблік – фіксувати рух коштів, створювати звіти, подавати декларації в ДПС, рахувати та платити податки. І робити це потрібно не абияк, а з дотриманням абсолютно всіх вимог ПКУ, правил, норм законів. За невиконання обов’язків на ФОП чекають штрафи і часом дуже високі.

Вести бухгалтерію свого бізнесу власними силами чи залучати фахівців – кожен підприємець вирішує самостійно. Але зовсім обійтись без допомоги досвідченого бухгалтера не вдасться. Ринок бухгалтерських послуг пропонує широкий вибір варіантів співпраці – від консультування до комплексного ведення всієї звітності. А підприємець вже може вирішувати, що йому потрібно.

Онлайн-консультація бухгалтера

Підтримка досвідченого спеціаліста актуальна на будь-якому етапі розвитку бізнесу – від старту до масштабування. Онлайн-консультація бухгалтера – це можливість терміново отримати відповідь на запитання, тлумачення норм ПКУ, інформацію щодо нововведень чи окремих аспектів ведення обліку.

З якими питаннями можна звертатися по консультацію:

  • Правила вибору, ведення обліку різних систем і груп – загальної, 1, 2, 3 спрощеної.
  • Вимоги, терміни подання в податкову звітності – по ЄП, ПДФО, ВЗ, ЄСВ, ПДВ та ін.
  • Сплата податків – розрахунок, реквізити, строки.
  • Виявлення та виправлення помилок – для уникнення штрафів.
  • Розбір листів та запитів від ДПС.
  • Виведення коштів з онлайн-систем і сервісів – Wayforpay, Upwork, Payoneer та ін.
  • Автоматизація обліку, актуальні програми та цифрові рішення.
  • Податкова оптимізація – пошук способів знизити суми податків.

Питання бувають різними, але варто розуміти, що швидко допомогти бухгалтер зможе лише в разі наявності чіткого запиту. Природно, що знайти помилку в звітності за 3 роки роботи ФОП під час консультації неможливо. Але спланувати подальші дії та обговорити умови проведення перевірки – цілком реально. І це вже буде першим кроком на шляху до вирішення проблеми.

Замовлення окремих послуг бухгалтера

Ще один варіант співпраці з фахівцем – замовлення окремих послуг для бізнесу. Якщо підприємець не хоче замовляти комплексне ведення обліку, він може вибрати будь-який комфортний для нього вид співпраці.

Часто початківці замовляють лише послугу подання звітності. Такий варіант актуальний, якщо підприємець самостійно надає послуги 1-2 замовникам в ІТ-сфері, наприклад, і не має працівників, надходжень в валюті, РРО/ПРРО. Він просто отримує платежі, передає інформацію бухгалтеру, а той вчасно формує звіти для податкової.

Водночас ведення бухгалтерії ФОП 3 групи, який має в штаті 10-15 людей, десяток договорів на співпрацю з українськими та іноземними замовниками, платить ПДВ, точно потрібно передавати фахівцю. Самостійно впоратися зі значними обсягами документації, кадрової звітності та іншими нюансами неможливо просто фізично. Не кажучи вже про необхідність фахових знань і досвіду.

Які окремі послуги можна замовити у бухгалтера:

  1. Подання звітності в ДПС – щомісячної, квартальної, річної, ліквідаційної.
  2. Кадровий облік та документація.
  3. Перевірка бухгалтерії за певний період.
  4. Оформлення декретних виплат.
  5. Навчання веденню бухгалтерії та ін.

Аутсорсинг всієї бухгалтерії ФОП

Найбільш надійний варіант – це передання бухобліку на аутсорс. Для ФОП таке рішення означає зниження до нуля ризиків помилок і штрафів, високу якість ведення звітності та економію. Вибираючи аутсорсинг бухгалтерії, підприємець може взагалі більше не витрачати час на цей аспект – все зробить спеціаліст, співпраця з яким побудована на основі договору.

Взаємодія організована онлайн, документи створюються в електронному форматі, звітність формується в спеціальних сервісах. З використанням сучасних засобів зазвичай всі процеси будуються чітко, швидко та зрозуміло.

Щодо фінансових витрат, то в середньому тарифи обслуговування бухгалтерських аутсорсингових компаній обходяться дешевше на 30-40%, ніж виплата зарплати штатному працівнику. Водночас відсутні поточні адмінвитрати – на купівлю сервісів, техніки, оплату офісу та ін. Не треба шукати фахівця на заміну бухгалтера, що пішов у відпустку чи на лікарняний.

Отже, варіантів отримання ФОП допомоги від професійного бухгалтера є багато. Тому не варто нехтувати залученням фахівців до ведення обліку – своєчасна допомога стане гарантією відсутності порушень, боргів, штрафів.

Другие записи автора